Meseria de barman, chiar și atunci când o prestezi sezonier sau ca sa-ți suplimentezi veniturile, este una destul de solicitantă. Pentru a deveni un barman profesionist trebuie să cunoști istoria băuturilor si cum se combină corect.
Ospitalitatea, dorinta de învățare și deschiderea sunt ingredientele de bază pe care să le ai mereu la tine.
Centrul de studii Baco vine cu experiență, suport și indrumarea, astfel încât să poți crește în cunoștințe, experiență și functie.
Garantam ca este un curs care pune cel mai mare accent pe instruirea practica in cafenele si restaurant, iar in urma absolvirii va puteti angaja direct ca barmani, bucatari, cofetari sau chelneri. 90% dintre elevi primesc un LOC DE MUNCA din partea Centrului de Studii BACO.
Voucherul este valabil timp de 2 saptămîni din data procurării
"Suntem un centru de instruire și formare profesională atât pentru elevi, studenți, cât și pentru adulți. Oferim cursuri și traininguri în domeniul alimentației publice, frumusețe, business și management. Oferim cel mai bun preț de pe piață!"
Centrul de Studii BACO" , fiind unul dintre prestigioasele centre de instruire din RM, cu o experiență de 22 ani în domeniu, vă oferă cursuri de pregătire profesională.
17 Sfaturi cum să deveniți un barman bun
Bartendingul este o abilitate uimitoare, dar deseori poate dura ceva timp pentru a o învăța. Datorită concurenței de astăzi, să fii bun la locul tău de muncă pur și simplu nu este suficient. La fel ca orice altă profesie, barmanii trebuie să evolueze, să se schimbe și să se perfecționeze continuu pentru a deveni cei mai buni în ceea ce fac. Cei mai buni barmani sunt cei care nu încetează niciodată să învețe și vor profita de orice oportunitate de a se îmbunătăți.
Pentru a vă ajuta să progresați ca barman și să vă dezvoltați o carieră de succes, am creat o listă de sfaturi:
O uniformă prezentabilă contribuie la experiența clienților. Deci, prezentarea este esențială! Optați pentru o uniformă modestă și un aspect îngrijit al părului, învestiți într-o pereche de pantofi de barman siguri și confortabili. Căutați elemente inovatoare, cum ar fi rezistența la alunecare și la apă. În plus, potrivirea naturală și confortabilă oferă o senzație mai spațioasă, astfel încât să puteți rămâne pe picioare mai mult timp.
Perfecționați configurarea stației de lucru. Ori de câte ori puteți, colectați, curățați și spălați paharele și zona barului. Dacă aveți un moment mai liniștit, asigurați-vă că faceți aprovizionarea frigiderelor. Nu veți avea întotdeauna șansa dacă apare o aglomerație bruscă de clienți.
Fiți conștienți de locul în care lucrați și ștergeți întotdeauna lucrurile – chiar dacă tocmai ați șters aceeași zonă. Fiți proactivi și ordonați masa după fiecare client. Asigurați-vă că înlocuiți covorașele de bere și meniurile. O zonă prezentabilă face barul să arate mai primitor.
Oferiți-le clienților o experiență de neuitat, ca să dorească să viziteze barul din nou și din nou. Fiți plini de viață. Fiți conștient de energia dvs, deoarece ea este contagioasă. Nu uitați că sunteți gazda petrecerii și rămâneți pozitiv chiar și în cele mai stresante situații.
"Omul obișnuit este interesat de numele său mai mult decât de toate celelălte nume de pe pământ puse la un loc. " - Dale Carnegie
Oaspeții vor să simtă că sunt importanți, ci nu doar un număr. Un studiu a mai arătat că atunci când oamenii le aud numele, partea a creierului asociată cu recompensă și plăcere este activată.
Ascultați cu atenție comenzile și, de asemenea, discuțiile pe care le fac clienții. Pentru mulți oameni care ies la un bar, un barman este mai mult decât cineva care toarnă o băutură. Un barman este și un mentor, un prieten care va asculta și te va sprijini în vremuri grele. Faceți o conexiune cu clienții în loc să le serviți doar cu ceea ce își doresc. Ascultarea și implicarea în discuții vor crea o atmosferă mai pozitivă și vă va face mai de încredere în ochii oaspeților.
Este la fel de important să nu exagerați prin construirea unei apropieri neplăcute sau să petreceți prea mult timp vorbind cu un singur client. Adesea, clienții nu își dau seama că vă rețin și asta vă va face să rămâneți în urmă cu îndatoririle dvs. Pur și simplu spuneți clientului că aveți ceva de făcut și vă întoarceți imediat. Dacă asta nu funcționează, trebuie să întrerupeți conversația. Încercați să mergeți înapoi în timp ce continui să vorbiți cu clientul până când conversația încetinește și se termină.
Asigurați-vă că vă întoarceți la client la un moment dat și vă reangajați. De asemenea, puteți încerca să interacționați cu clientul cu o altă persoană de la bar, astfel încât să aibă pe altcineva cu care să vorbească.
Când clienții sunt confuzi cu comenzile lor sau când încearcă să-și anuleze băutura pentru a comanda ceva nou, aveți răbdare și încercați să le înțelegi preferințele în loc să vă pierdeți calmul. Fiți atent și îmbunătățiți-vă abilitățile de memorare pentru a fi la curent cu preferințele fiecărui client. Amintiți-vă de comenzile lor anterioare pentru a-i surprinde că cunoașteți băutura lor preferată. Când barul nu este prea ocupat, le puteți acorda mai multă atenție, ceia ce poate duce la mai multe vânzări și la un bacșiș mai bun.
Cunoașteți tipurile de pahare și ce băuturi le corespund. De exemplu, pentru a servi o bere, turnați într-un păhar răcit. Această practică necesită puțin efort, dar este văzută ca un bonus suplimentar pentru clienții care caută o băutură răcoritoare.
Desigur, dacă serviți o băutură mixtă tropicală, nu o puneți doar într-un pahar simplu, încercați să turnați cocktailul într-o nucă de cocos scobită și să adăugați o umbrelă colorată pentru a completa.
Servirea unei băuturi într-un mod deosebit îți va diferenția barul de celelalte, iar clienții vor lăsa bacșișuri mai mari.
A ști cum să turnați corect este o abilitate pe care managerii și clienții o vor adora. Managerilor le va plăcea să nu turnați prea mult alcool, costându-i, la rândul său, bani.
Respectați metodele de preparare. Cel mai bine este să folosiți un jigger atunci când faceți fiecare turnare. Acest lucru asigură consistența în fiecare turnare. Mai mult, folosind un jigger, puteți evita turnarea excesivă sau insuficientă. Deversarea excesivă este cea mai comună sursă de pierdere a profitabilității la un bar, în timp ce supraîncărcarea poate afecta imaginea generală și reputația barului dvs.
A fi profesionist este o regulă fundamentală când lucrezi la bar. Fiți un expert în rețete de băuturi. Este important să aveți cunoștințe extinse despre meniul din barul dvs. Aflați ce băuturi spirtoase și alte ingrediente sunt în fiecare băutură. Dar amintiți-vă, oamenii vor comanda adesea băuturi care nu sunt în meniul dvs. și este important să aveți o înțelegere largă a unora dintre cele mai populare băuturi. Clienții vă vor aprecia cunoștințele dvs. și vor da un bacșiș în consecință.
Scuturarea mixerului de cocktail și jonglarea sticlelor vorbește despre experiența voastră. Dar adăugarea ingredientelor potrivite cu proporțiile sale perfecte marchează un profesionalism.
Un barman exemplar trebuie să dețină abilitatea de a se ocupa de mai multe task-uri în același timp: asistența clienților, gestionarea ghișeului de facturare, menținerea barului curat și asigurarea că nu există dezordine în apropierea scaunelor de bar etc. Pe lângă această listă mare, nu uitați să aveți un zâmbet pe buze.
Pentru a vă bucura de o carieră de barman de succes, fiți un bun coechipier. Dacă cineva este bolnav, acoperiți-l dacă puteți. Dacă un coechipier primește multe comenzi de băuturi, ajutăți la împărțirea volumului de muncă.
Sfat profesionist: Dacă nu mai este nimic de făcut în spatele barului și lucrezi într-o unitate care are bucătărie, întreabă-i pe server sau pe personalul din bucătărie dacă poți face ceva. Acest lucru te va face un angajat respectat și admirat, ceea ce va face mai ușor să ceri ajutor atunci când ești copleșit.
De multe ori clienții nu comandă un cocktail după nume ci după un ingredient: “Ce cocktail îmi poți face cu Fernet Branca?”. Învățând o băutură pe zi și construind o bază de cocktail-uri va oferi încrederea pentru a satisface dorința clientului.
Dacă nu știți de unde să începeți, cautați pe Google primele 10 băuturi ale unui anumit spirt și practicați-le pe cele noi.
Învățați-vă profilurile de arome și să nu vă fie teamă să le înlocuiți. Puteți oricând să înlocuiți Campari cu Amaro cu portocale sau Bitter de grapefruit în cazul că nu aveți un Negroni.
Fiind pasionat de lichior, de chimia lor și de talentul implicat în amestecarea acesteia trebuie să vină ca un atribut înnăscut, dar nu ca o constrângere. Acesta este un gust dobândit și ar putea fi îmbunătățit doar cu urmăriri cu cele mai recente tendințe privind rețetele și tehnicile.
Mai mult ca niciodată, industria băuturilor alcoolice a devenit o industrie axată pe brand și tendințe. Uneori, aceste tendințe pot dura ani de zile, iar în alte cazuri, ele pot avea o perioadă de valabilitate limitată. Este important să ținem pasul cu noile tendințe - cum ar fi băuturi spirtoase noi, metode de distilare, creații noi de cocktailuri și tendințe sociale.
Lucrând în mediul rapid al barmanului, este inevitabil ca un pahar să se spargă și să se verse băutura. Cel mai important lucru este să-l curățați rapid și eficient. Este important de reținut că, dacă un pahar se sparge, ar trebui să-i spuneți clienților să nu încerce să-l curețe singuri. Dacă sticla se sparge lângă gheață, este necesar să îndepărtați absolut toată gheața și să o înlocuiți cu gheață nouă.
Barul poate fi un mediu cu ritm rapid, cu clienții care vă oferă bani din diferite unghiuri. Păstrați schimbul din casele dvs. încărcat, astfel încât să puteți lua și primi bani fără să pierdeți timp.